Pengarang jiwa

  Adni Irdina..

6 tahun lepas, 26 Mei, lahirlah Nur Adni Irdina.

6 years ago, I never knew that I would her this much. <3

My love to her started since she was not born yet.

Masih segar lagi dalam ingatan, first time aku tengok dia, unborn yet.

Aku teman akak pergi scan baby, sebab beberapa hari sebelum tu, akak dimasukkan ke hospital sebab jatuh bilik air.

Memandangkan time tu tengah cuti sem (diploma dlu), mak minta aku temankan akak, mak ayah balik kampung lepas beberapa hari akak warded tu.

YA ALLAH, so beautiful!!

Dr tunjuk kat aku, this is her heart, can you see it is beating?

Aku macam.....MashaAllah, tengok jantung dia berdegup, serius rasa lain sangat2.

---fast forward------

Aku temankan akak sampai akak bersalin, adalah dalam 2 minggu centu kot..

Ni pun antara momen yang aku takleh lupa juga..time akak sakit bersalin...aku yang gelabah lebih GAHAHAHAHAHA.

Yelah, tak penah berdepan dengan situasi macam tu.. (padahal memang sejenis cepat gelabah..cuma kat luar je acah cool..skrg je kot dah berkurang sikit ngeh3)

emmm, pastu abg ipar (bj), bawa p HTAR (Hospital KLang).


Adni lahir dalam pkui 6 petang lebih.. Lepas dah settle semua, masukkan ke ward , time tu dah habis waktu melawat, ya Allahhhhh.

Geram je rasa..aku tunggu nak tengok baby, ni baby dah lahir, takleh melawat pulakk.

Punyalah excited time tuuu.

Abang dtg melawat..actually takleh masuk, suami ja boleh masuk, abang pun cakap lah, saya suami. ahahhaha. PASS!

Gue kena tunggu esok siang lee.

first time tgk tu, alahaiiii, MashaAllahhh comey nyaaaa.eiii gewammmm je.

Tak banyak sangat momen aku jaga dia time dia masih baby.

Sebab time tu aku masih belajar kat Arau.

Aku pun tak ingat sangat, bila start rapat sgt2 dengan Adni.

Dulu kaklya yang jaga Adni banyak time kecik2, sebab kaklya dok belah2 sana time tu.

Time dok Arau tu, toksah kata la, memang rindu sangat2 lah..

tapi awal2 tu, I don't want that feeling, tapi dia datang, nasib baik sat ja..aku macam..."emm, mak ni, sayang cucu je, sayang cucu lebih em..."

Hilang bila aku dah nak masuk balik sem, macam biasa, mak prepare mcm2, serunding apa semua lah, pastu aku macam....mak sayang je aku, cuma mak excited dapat cucu, sebab tu macam2 mak buat, belikan untuk cucu. Yelah, cucu sulung.. uhuhuhu


--Adni, + 2 tahun---

Time ni dah start rapat dengan Adni, sebab habis diploma tu, kadang ada jgak pergi teman mak jaga Adni kat sana. Time tu, mak masih tak harapkan aku untuk jaga.gahahaha. walaupun aku nak sangat jaga.huhu

Time masuk degree kat sg buloh, Adni dah start rapat.. selalu jugak akak bawa balik rumah..dok main dengan Adni time hujung minggu..

Dalam umur Adni 2 / 3 tahun, ada kenduri sepupu kat parit buntar.

Tapi akak tak dapat attend, aku pun pujuk lah akak, mengayat, nak bawak balik Adni, buat jadi wakil akak, aicehhh, pdahal nak main dgn Adni,ahhahhaahah.

MUla tu akak risau takut susahkan mak, aku pun mengayat la, aku ada boleh jaga,confidentttt ahahahah.

LULUS!!!

Maka, aku pun bwa balik Adni, dengan abgcik. Abgcik p amik Adni kat rumah, pastu amik aku kt sg buloh.

YA Allah, first jaga diaaaa. gahhahaha.. time tu rasa..agak mencabar juga ya, sementara dr kl nak sampai rumah tu uhuhuhu.

Dia mengantuk, tapi dok tahan, pastu takmau gelap lah (time tu bertolak petang, kat highway dh malam)..haa sudahhhh, cenna nak buat ni..

Buat lah apa yang boleh, distract dia, pastu kind of tepuk dia bagi tido. alhamdulillah lena..fuhhh lega...

She slept on my arm, adehhh lenguh mak ai tangan kuu. nak ubah kedudukan, satni terjaga.. Aku just bersabar and anggap tu sweet moment untuk distract diri yg lenguh ni hahahaha.

and memang it turns out to be among sweet moment dengan Adni pun..ingat sampai sekarang..hehehe..

Sepanjang tempoh akak takdak dgn Adni tu, mak dgn kaklya dok kata aku ni mak angkat dia, mak kedualah lah...sebab apa2, berkepit ja dengan aku..

time kenduri tu, ada anak2 sepupu lain juga, so dia tak berkepit sgt, boleh lah aku tolong jagakn kaunter lauk dgn my triplets (sepupu sebaya).

Sedara semua pelik, Adni kecik lagi time tu, 2 tahun centu, tak penah lagi renggang jauh macam tu dgn ibu dia. Semua pelik cemmana Adni mau ikut balik, and boleh survive. ahahaha. Adni tak nangis nak ibu pun. even time nak tido pun, alhamdulillah, mudah je.takde pn nangis2 merengek ke..

Malam tuuuu, wowww. love is in the air sgt.. 

Malam tu ada makan2 kat rumah sepupu. Time ni, memang tak leh jauh walau sikit pun..

Mungkin Adni dh penat siang tu, tu yang manja sangat, + mengantuk.

time ni, nak makan pun takleh lepas.

dah try kaklya nak amik dia tolong duduk, takmau jugak.

Adni nak Schik Wani dia jugakkk auchhhhh. I onz jee.

Terasa lah cemmana mak2 jaga anak sat ahahahaha.

Makan pn beribakan Adni. Esok tu pun sama juga, melekat kat Schik Waniii ahahaha.

Ada satu part tu, akak dah balik. Pastu, beli makanan bungkus. ada bihun sup dengan apa tah..aku dah pilih nak makan yang satu lagi tu, tapi adni nak makan sup,pastu dia nak aku yang suapkan, cemmana tah, last2 kena tukaq makanan, kena pilih sup jugak sebab Adni. adehhh, manja angatttt ni schik wani sayang niiii ahahahaha.



banyak lagi nak cerita...to be continued...

Comments